Јован Колунџија: Медији форсирају забаву иза које не остаје траг


Виолиниста Јован Колунџија оценио је да је класична музика саставни део доброг васпитања и да због своје вредности траје неколико векова, али да у Србији није довољно популарна, јер медији подилазе публици и форсирају испразну јефтину забаву иза које не остаје никакав траг.

„У крајњој линији, млади немају неку одбрану, јер им ништа ни не помаже да би заволели класичну музику“, рекао је Колунџија агенцији Бета у интервјуу поводом сутрашњег наступа на традиционалном децембарском концерту на Коларцу.

Он је додао да су најлепше теме написане у класичној музици, или су преузете из класике која је опет црпла инспирацију из разног фолклора, и да зато није противник различитих метода којима се изводјачи класике данас служе да би привукли више публике на своје концерте.

„Видим младе девојке које су схватиле да морају да буду згодне, сем што морају да свирају добро, и тако се боре за место под Сунцем. Спојиле су младост, лепоту и програм који публика препознаје и праве каријеру. Све што има додира са класичном музиком ја подрзавам, па макар то био и тај начин“, рекао је Колунџија.

На традиционалном децембарском концерту сутра увече у Коларцу, Колунџија ће наступити уз клавирску пратњу Наде Колунџије, а на програму је избор популарних дела Баха, Леклера и Крајзлера.

„То су виолинисти који су обележили време у коме су стварали. Чувени виолиниста Леклер оставио је велики број соната. Ова која је на програму концерта, толико је лепа и надахнута, једна од најлепших класичних соната и ја уживам да је свирам“, рекао је Колунџија.

Колунџија је за Новогодишњи концертни репертоар одабрао и популарну Сонату у г-молу за виолину соло, Јохана Себастијана Баха, за кога каже да је, иако познат по делима за оргуље и инструменте са клавијатурама, савршено познавао виолину.

У другом делу концерта на програму су дела Фридриха Крајзлера, виолинисте прошлог века за чије су се концерте карте продавале годину дана унапред и који је, према речима Колунџије, могао да наступа у светским метрополама колико је год желео.

„Заводљив начин свирања пренео је у дела, а написао је пуно минијатура за виолину. Виолински опус био би јако сиромашан да он није оставио тај траг за собом, обрадјујући старе ауторе, пишући у стилу старих композитора или оригинална дела из чисто његових побуда“, рекао је Колунџија.

Истичући да су Крајзлерове композиције ,салонска“ виртуозна музика која додирује разне фолклоре, Колунџија је најавио да ће на репертоару сутрашњег концерта бити једна од најизводјенијих композиција аустријског композитора написаних за виолину ,Кинески тамбурин“, инспирисан кинеском пентатоником.

Колунџија, који је и оснивач Центра лепих уметности Гварнеријус, иницијатор је великог такмичења за младе таленте 17. децембра на Коларцу, а на његов позив у истој дворани 25. децембра наступиће један од најбољих младих виолиниста данашњице Јуриј Ревич и пољски пијаниста Пјотр Кошчик.

Читајте без интернета: